divendres, 15 d’agost del 2008

EVOLUCIÓ.CONVERSA A PEU DE PARADETA ENTRE UNA PEPERA I UN ECOLOGISTA



El passat diumenge dia 10 d’agost els socis de El Rentonar muntàrem, de bon matí, una paradeta a la plaça del poble per vendre les nostres samarretes i arreplegar firmes en contra del projecte de construcció d’un hotel al Parc Natural de la Font Roja. Durant el muntatge passava per allí una dona (pepera declarada) del poble i em va dir:

- Hola. Bon dia! Què feu?
- Hola. Bon dia! Mira, estem muntant una paradeta per a vendre les nostres samarretes i recollint signatures en contra del projecte de construcció de l’hotel en La Font Roja.
- (Fent-se la ignorant). Ah! Però volen fer un hotel en La Font Roja?
- Si. Allí, enmig del Parc Natural.
- Jo no he estat mai allí.
- Ah! No? És una llàstima, és un lloc digne de visitar, molt bonic i molt interessant.
- I és molt gran?
- Si.
- I allí que n’hi ha?
- Un santuari i molta vegetació i animalets.
- I si és tan gran, en que pot perjudicar l’hotel?
- Dona! Allò és un espai públic, que és pot visitar quan tu vulgues amb tota llibertat, l’hotel significaria privatitzar i restringir part de l’entorn i n’hi ha llocs que no deuen ser motiu d’especulació i negoci d’empreses privades. A més, qualsevol obra significaria una destroça de l’entorn i l’activitat hotelera trencaria la tranquil•litat del paratge i perjudicaria als animals que viuen allí, sobretot a les aus.
Segurament n’hi ha d’altres alternatives turístiques menys agressives.
- Docs, jo crec que les coses tenen que evolucionar i tot cap, i per un lloc s’ha de començar.
- Ah! I això és evolucionar? Jo per altra banda crec que hi ha melons que no es deuen encetar. Ja tenim tota la costa destarotada. I ara també anem a per l’ interior? I a més a més a per llocs que són emblemàtics, que haurien de tenir l’admiració i el respecte de tots, enmig de la degradació que ens envolta.
Jo no crec que això siga evolucionar, evolucionar és comprendre que no de tot és pot fer un negoci, evolucionar és entendre que el patrimoni d’un poble és un bé a conservar ara i per a les futures generacions i no pot caure en mans de gent profitosa que solament tenen en el cap els diners.

La dona va seguir el camí gens convençuda.
Jo vaig seguir muntant la paradeta i preparant les fulles de firmes i els pamflets explicatius.