dissabte, 3 de maig de 2008

La Ruta Sud-Est del Camí de Santiago


LA TORRE EN EL CAMÍ XACOBEU

La “Asociación de Amigos del Camino de Santiago en Alicante”, publica en l’ últim número de la seua revista la noticia del: ‘ Projecte d’ apertura de ramals del Camí de Santiago del Sud-Est de la Península per les comarques d’Alacant.’

Ja sabeu que, fa temps, un membre d’ aquesta associació (Juan Romero), es va posar en contacte amb membres del Rentonar, a fi de col·laborar amb ells en l’elecció de la nova ruta, que actualment passa per La Torre, i ens permetrà arribar a Santiago de Compostel·la des de Benidorm, per ramal de la nova senda Sud-Est.

“...Los peregrinos mediavales empezaban el Camino de Santiago desde la puerta de su casa, ya que en aquellos tiempos no existian los medios de transporte con que contamos ahora”.

Es de menció la tasca de Juan Romero i de persones com ell que, per a dur endavant aquest projecte, ha posat en contacte a gent de Benidorm, Finestrat, Orxeta, Relleu, La Torre de les Maçanes, Ibi Onil, Biar i Villena, per obrir la nova ruta.

La revista de l’associació (febrer 08), publica:

La Provincia de Alicante se ha dividido en:

Ruta Sur:

Comienza en Torrevieja y, a través de San Miguel de Salinas y Bigastro, alcanza a Orihuela y desde esta localidad sigueindo la Senda del Poeta y la Ruta del Cid, se une al Camino del Sureste en Monforte del Cid, pasando antes por Albatera, Crevillent y Elche.

Ruta Central:

Tiene su inicio en la ciudad de Benidorm con dirección a Finestrat, Orxeta, Relleu, La Torre de les Maçanes, Ibi, Onil, Biar y Villena, punto donde se une al Camino del Sureste.

Ruta Norte:

Tendría su origen en las ciudades de Dénia, Xàbia y Benissa. Unificando las tres rutas en Alcalalí. Desde Dénia, iría por Pedreguer, pasando por Llosa de Camatxo hasta Alcalalí. Desde Jávea iria por Gata de Gorgos y Pedreguer, donde se uniría a la anterior. Desde Benissa, podría ampliarse hasta Calpe, e iría hasta Alcalalí pasando por Xaló.

Desde Alcalalí continuarían las tres rutas ya unificadas por Murla, Benigembla, Castell de Castells, Famorca, Fageca, Benimassot, Balones, Millena, Cocentania y Alcoi, cruzando el parque natural de la Font Roja, se uniría a la Ruta Central de Ibi.

Des del Rentonar volem donar a conéixer aquestes rutes (sobre tot, la Ruta Central, que creua el nostre terme) i animar a pelegrins i senderistes, a conéixer aquest camí i els pobles per on passa.